fredag 28 september 2012

Vem är världens sämsta bloggare?

...Jo jag ja! Hur kass kan man vara på att uppdatera igentligen? Och det som har hänt en hel del. Alla kattungarna har hittat underbara hem. Och jag är super glad för detta då en del uppfödare sitter med osålda små. Tre av dem bor kvar i Örebro och en flyttade till Stockholm. Jag hade anmält dem till UKs utställning men kom inte med så jag anmälde till Birka istället. Dit borde jag ha kommit med då det är en mycket större utställning. Då är de ca 5mån gamla och har kanske växt från varandra lite när det gäller kull klassen men det gör inget. Jag är så nöjd med en bra bedömning ändå. Och de indivuduella skall det bli jätte spännande och se vad domarna tycker om dem. Hoppas på att de inte hamnar hos samma domare allihopa. Hertingen och Greven gör det ju så klart då de ju har samma färg. Får se vem av dem en domare tycker är bäst. Jag vet ju vilken jag tycker är bäst, ialf idag. Men det kan ju skilja rätt mycket från hur de ser ut idag till hur de ser ut i November. 
Efter den utställningen så blir det KM första advent. Vet att Paks och Greven skall med och jag skall anmäla Feztiz. Får se när tiden att anmäla kommer om jag anmäler Fengari, han har fortfarande väldigt dåligt med päls och den han har är inge vidare. 
Linas lilla kommer oxå komma till KMet 3mån och 1dag gammal, antagligen yngst på plats då.=)
Men först så kommer ju Stora Kattdagen i klubben då det kommer vara drop-in utställning och andra aktiviteter. Då hade jag tänkt ta med Fengari och hoppa agillity med honom. Han är ju en helt fantastisk katt på det viset. Alla tänker väl så om sina katter men han är verkligen speciell och så fruktansvärt charmig, han får mig att skratta varje dag. Idag var jag ute på promenad med honom och barnen på gården kom fram springandes i stövlar och allt och han bara *gos gos* Sedan fick de plocka upp honom och hålla i kopplet en stund och deras lycka var gjord. Sedan gick vi vidare och han fick jagat sina löv och stirrat på sina skator. När vi kommit in sedan gick han runt med kopplet släpandes efter sig i lägenheten och kvittrade. =D En väldigt rolig katt som sagt =) 
Ja det var väl lite om vad som händer här det närmaste! Ta hand om er där i höstrusket!

*kramar* Madeleine och katterna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar