torsdag 18 november 2010

Lilla Blå söker fortfarande nytt hem!

Lilla Blå eller I Gotta Feeling som hon egentligen heter söker fortfarande efter ett nytt hem. Hon är nu 15v o inte så gammal dock och jag får en massa lek o mys tid med henne ialf. Jag har anmält henne till vårat KM den 28:de. Hoppas på att det kommer att gå bra, bra bedömning får hon säkert för hon är ju himla fin. Hennes huvud, profil, panna o höjd e såååå *smack* =) Öronen börjar flytta sig mer ut på sidorna ju mer hon växer och jag e så kär ♥ Men nytt hem skall hon ju natruligtvis ha. Men visst är man sugen, det kan jag ju inte förneka.
Sedan har jag anmält halvstorebror Fengari med, och han håller på att blomma ut så bara han har slutat med sina hormoniska fräsningar mot andra katter så skall det nog gå rätt så bra för honom med. Han blir bara vackrare o vackrare, och större! Jösses hur han växer. Hans kropp e verkligen en super skogis kropp=)
Till sist har jag med mig lilla vackra Feztiz med. Det kommer verkligen att bli spännande. Många fina huskatter som kommer men jag hoppas på det bästa såklart! =)
Så det kommer verkligen att bli en spännande söndag det där.=)
Men jag har anmält de tre till i Januari här i Örebro med =) Om Lilla Blå är såld så får hennes nya matte/husse ta med henne eller så får jag byta katt. Kungen skulle jag ju kunna ställa ut då med. Kommer även ställa kull då med då Lilla Blås systrar kommer att komma med. På söndagen blir de 6mån så de kommer ställas på lördagen =) På håret där. Men det skall bli kul o jag kom på nu att Lilla Blås matte/husse måste komma med Lilla Blå då för annars blir det ju ingen kull.
Nåja världen går väl inte under om det inte blir nån kull klass för dem heller. Men det vore ju kul.

Var i GBG på utställning med Feztiz och det gick kanon =) Hon blev BIS båda dagarna. Men förra året glömdes inte huskatterna bort av den klubben, vilket de gjorde i år. BOB togs ut av raskatterna men inte av huskatterna som de gjorde förra året. Sedan vann hon en bok som var 15år gammal....inte så aktuell kanske. Men att RC sponsrade alla NOMinerade katter med stolar var kanon bra för jag hade ju glömt min som vanligt med. =) Men som sagt tråkigt att huskatterna glömdes bort lite grann. Varje klubb kanske skall ha en huskatts ansvarig på utställningar som ser till att de får lika mycket som raskatterna. För nån kokard fanns det inte heller till huskatterna, tråkigt nog. Det är vanligt att klubbarna glömmer bort 1:a pris kokarder till dem men man betalar lika mycket och huskatterna har ju ett pris mindre iom BIV och borde då verkligen få en kokard. Nu har jag en del redan men för andra som precis börjat ställa tycker jag att klubbarna skall visa att huskatterna är lika mycket värda som raskatterna och att de uppmärksammans lika mycket. En 1:a pris kokard betyder faktiskt en hel del för många som ställer i början.

Ja detta var mina tankar om det hela!
*kramar* på er från oss alla

2 kommentarer: