lördag 17 juli 2010

CH S*Luddhuvet´z Kung Gustaf

Kungen som han kallas föddes i min andra kull och blev kvar hemma pga sin charm. Han är en bruntabby medium stor kille som nu blivit kastrat. Hade även hans bror Prinz Karl med men när jag o exet gick ifrån varandra så fick han behålla honom då det ändå var hans katt. Kungen är en cool kille som tar det mesta med ro. Han älskar att leka o jaga insekter. Han är väldigt kelen o kommer alltid när man lagt sig för att gosa en stund, nåja i nån timma om han får bestämma. Brukar somna medans jag kliar på honom. Han är som sin pappa en betrakare o ligger gärna högt upp o håller koll på vad som händer. Hans favorit leksak är laserpekaren o bara man rör vid den så kommer han springades. Vissa vippor o annat är oxå kul såklart. Han och Fengari är de två som busar mest.
Kungen har jag ställt ut lite grann och han är champion och som junior blev han Nominerad med men sedan växte han konstigt o hans huvud var litet. Nu är det som det skall men nu kan jag inte ställa honom pga pälsen...vet inte när han har tänkt att sluta fälla men snart hoppas jag. Han har fällt av sig den mesta av pälsen så han ser lite risig ut i den men det är bara att vänta o sedan vänta lite till så skall den nog komma. Sedan blir det lite fler utställningar för honom med är det tänkt.
Just nu är han ute på balkongen och letar insekter, som han brukar göra nästan hela kvällarna. Och jag får stå ut med alla dessa mygg som letar sig in.
Kungen är ganska kräsen när det gäller blötmat och det enda som duger förutan dessa svindyra små burkar som finns i djurbutiken är Pussi Marinades i små påsar. Tyvärr finns inte denna sorten på burk o som den snälla matte jag är så köper jag dessa små påsar till dem men de får det bara en gång om dagen. Resten av dygnet får de hålla till godo med torrfoder och lite godis förståss.

*kramar* Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar