söndag 18 juli 2010

S*Categoris LykkeLi

LykkeLi är min första perser och verkligen en riktig dröm padda. Har velat ha henne sedan hon var kattunge och nu när hon är ca 1år är hon äntligen här hemma hos mig. Efter uppbrott med exet, långvarig sjukdom och flytt så blev det så här. Hennes uppfödare, Lena lät henne få en kull och hon fick 6st ungar men var ingen bra mor och hon gosade ihjäl dem, eller låg ihjäl dem så hon blev kastrat o nu då äntligen är hon hemma=) Det gick jätte bra för henne o de andra katterna att mötas och de gick ihop från början.
LykkeLi är en underbar katt som gosar en massa och hon håller fast min hand o tvättar den ingående o gnager lite. Ibland väcker hon mig på nätterna genom en slick på näsan o då skall hon gosa ett tag.
Har märkt att hon inte gillar att bli kammad direkt eller torka ögonen. De rinner inte men det kommer klegg i dem ibland så jag torkar bort det. Hon blev rakad innan kullen så hon har inte mycket till päls just nu så det är inte mycket kamning ialf.
Tanken är ju att hennes päls skall få växa ut och vårdas så jag kan ställa ut henne en del. Perser är ju den ultimata utställnings katten och jag är redo för uppgiften. Skall bli så kul att göra henne fin o hoppas på att det kommer gå bra. Hon är utställd som kattunge och blev BIS och det lovar ju gott inför framtiden. Hon är en stooor hona men hon behöver gå upp efter kullen, den var ju så stor med så det är ju förståligt att hon är lite tunn just nu. Men nu när hon är kastrerad med så borde det gå lättare med.
Jag är så super glad för henne och skall vårda henne ömt. Många rynkar näsan åt perser men jag tycker att de bara är så vackra och super charmiga. Och de har inte alls sådana hälsoproblem som sägs. Folk borde läsa på innan de kritiserar en ras.

*kramar* Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar