fredag 16 juli 2010

SW´09´07 Feztiz DSM

Feztiz är en huskatt men efter många framgångsrika utställningar så har hon fått ett långt o krångligt namn kan man tycka. Fast oftast så skriver jag inte ut hennes titlar utan kort o gott Feztiz. Detta heter hon hemma med. Kommer inte riktigt ihåg var jag fick namnet från, kanske att hon ser lite festlig ut =) samt att jag skall ha med Zan överallt =)
Hon är nu fem år gammal och mattes lilla snutta, hon är aldrig många meter från mig och håller koll på vart jag e hela tiden. Hon är inte så lekfull utan är mer en betraktare men ibland kan hon leka med snören eller laserpekaren men kommer nån av de andra katterna så sätter hon sig bara och tittar. Flugor och annat som kommer in är förstås kul det med.
Hon är väldigt gosig och älskar att bli kliad på magen och hon snuttar på min arm. Det gör hon flera gånger om dagen. Hon spinner för fullt och kloar med tassarna, därför är de alltid väl klippta =) När hon var yngre gav hon mig mini sug märken på armen haha =)
Hon är en riktig show katt och hon vet att hon är vackrast o det märks på utställningar. Hon gosar med domare o struttar runt på bordet. Hemma är hon feg när det kommer någon men kommer fram efter några minuter.
Hon kommer från Värmland, Skoghall och jag sade när hennes mamma var dräktig att jag ville ha en skölpadds hona om det kom någon. Och det gjorde det! Hon har tre bröder, alla korthåriga. Så det känns som om hon kom speciellt till mig. Och vad mycket lycka hon har givit mig här hemma och på utställningar. Tänk att hon har vunnit 50 gånger! Otroligt! svindlande! Och väldigt ovanligt.
Jag hoppas på många fler år med min snutta och jag skattar henne så oerhört högt.

*kram* Madeleine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar