måndag 19 juli 2010

S*Luddhuvet´z Aldínrós

Aldínrós betyder Äppelblom på Islänska så hon är alltså född i min tredje kull, Islänska kullen. Men hemma så kallas hon kort o gott för Alice. Hon bor hemma hos min mamma och hon är ett litet yrväder. Hon är blåsköldpadds tabby utan vitt och är så vacker i sin teckning. Hon har en kraftig benstomme, lång kropp och bra tyngd men tyvärr är hon ganska liten i sitt huvud så hanen jag skall para henne med skall vara breeed mellan öronen. Håller på att letar runt en del. Har några hanar som favoriter men har inte bestämt mig ännu. Hon är som sagt ett yrväder och älskar att leka med sina vippor och andra leksaker, som sina syskon =)
Nu har mamma skaffat hund o de två leker för fullt och har jätte kul, hunden är bra hårdhänt ibland men hon skulle väl säga till om det blev för mycket.
Denna lilla pinglan älskar vatten precis som sin bror Fengari och kan hålla på o leka med vattnet i kranen lääänge=) Som ni hör är hon en väldigt charmig tös och hon älskar att gosa med o det är ju så mysigt. Ställde ut henne som junior och hon blev ex2 av 6 och väldigt nära att bli ex1 med. Och en kanon bedömning fick hon ju =) Nu har hon fällt av sig pälsen så hon liknar en råtta eller något liknande så några utställningar blir det inte för henne på ett bra tag, blir nog en kull mellan.
Några bilder på min vackra blåpadda kommer här:

*kramar* Madeleine

Och så här trött blir man när man lekt med vattnet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar