måndag 19 juli 2010

CH S*SillyZone´s Maybe I´m a Leo

Åh min älskade Leo som tyvärr gick bort förra sommaren. Han var så charmig, gosig, lekfull och helt underbar. Min lilla kelgris och näs tvättare! Saknar honom så otroligt mycket och tänker på honom varje dag. Han lämnade efter sig tre kullar, två hos mig och en hos en vän till mig. Fengari påminner mycket om Leo här hemma.
Leo var en väldigt fertil hane, han sjöng högt när han var vaken och testade att para det mesta bla. en tax!!! haha =) Han kissade aldrig inne och det är jag tacksam för. När vi åkte någonstans så skulle han vara lös i bilen och han låg bak på hatthyllan, sätet brevid eller i knät. Han var som en hund i kopplet så han fick följa med även om man bara skulle till affären ibland. Verkligen en öppen och nyfiken katt. När han inte sjöng så vackert hemma så brukade han ligga uppe på bokhyllan o betrakta oss. Som hane måste man ju hålla lite extra koll på allt. Han älskade Feztiz och låg ofta nära henne med tassen över.
Leo betydde oerhört mycket för mig och när han blev sjuk blev jag helt förkrossad. Förstår inte varför han var tvungen att lämna mig men vi ses en dag igen. Svårt att skriva om honom då jag fortfarande blir så ledsen. Så därför lämnar jag ämnet för idag men kommer skriva mer om honom och våra äventyr.

*kramar* Madeleine
En av mina absoluta favorit bilder på Leo.

Ute på promenad!

2 kommentarer:

  1. Älskade lillen... Du har skrivit så fint om honom. <3 Kram/Jessica

    SvaraRadera
  2. Saknar honom fortfarande ♥

    SvaraRadera